AdWords uitbesteed: meer tijd, meer winst, minder zorgen

Fase 1 – Kick off, je handen vrij

We bespreken je account. Waar sta je nu? Wat zijn je doelen? Wat waren de successen en tegenslagen?

Ook regelen we een aantal technische aspecten: a) je account gekoppeld aan mijn Adwords Managed Clients Center (MCC), b) een Google Analytics account en Tag Manager voor je website, c) Adwords en Analytics gekoppeld, d) toegang voor mij (read-only) tot de “achterkant” van je website.

Vanaf nu beheer ik je Adwords account. Vanaf nu zijn jouw asperine- en tijdvretende Adwords-klussen verleden tijd. Vanaf nu kan je die tijd besteden aan dingen waarvan je geniet en waar je echt goed in bent.

Fase 2 – Het meest belangrijke doel van je website geheel duidelijk.

We bepalen in detail wat je wilt bereiken met je website en Adwords. Je hebt waarschijnlijk meerdere doelen in je achterhoofd. We kiezen er één (1) om mee te beginnen. Ja, eentje maar – je las het goed! Dat geeft focus. We bepalen hoe ik dit doel zichtbaar kan maken op basis van acties van je website-bezoekers. Ik maak het doel meetbaar in Google Analytics en importeer het in Adwords.

Fase 3 – Winst door lagere kosten.

Ik haal de stofkam door je account. De meeste accounts hebben lang niet genoeg uitsluitingszoekwoorden. De meeste beheerders gebruiken slechts het search terms report om uitsluitingszoekwoorden te vinden, of zelfs dat niet. Als gevolg worden advertenties veel te vaak vertoond bij searches waarvoor je niet gevonden (laat staan geklikt) wilt worden. Met mijn stofkam verhoog ik je CTR, en daarmee je Quality Score. Met een betere Quality Score gaat de CPC omlaag. Door de lagere kosten neemt je winst toe, kun je meer investeren en stijgt het absolute bedrijfsresultaat.

Fase 4 – Winst door focus.

Ik ga op zoek naar de 20% van je account die het beste presteert. En met presteren bedoel ik niet meer kliks, maar een betere conversie. Vervolgens wijzen we 80% van je budget toe aan die uitmuntend scorende 20%. In heel veel gevallen zorgt dit voor een exponentieel beter overall resultaat. En zo rechtvaardig ik mijn management fee.

Fase 5 – Winst door creativiteit.

Binnen de focus op onze doelen check ik voortdurend de stand van zaken. Welke campagnes en advertentiegroepen doen het goed, en welke slecht? Wat zijn de A/B testresultaten van de advertenties? Welke zoekwoorden halen de meeste kliks en conversies binnen? Ik vind nieuwe zoekwoorden. We testen voortdurend nieuwe advertenties. We bespreken mogelijkheden voor nieuwe campagnes.

Fase 6 – Herhaald succes.

We herhalen stap 2. om het op één na belangrijkste doel te ontdekken en te detailleren. Ik herhaal stappen 3, 4, en 5. om ook dit doel te behalen.

Daarna pakken we het volgende doel aan. En zo werken we je ‘wishlist’ af. Je kunt het volgen via regelmatige rapporten.