AdWords Display Oplossingen

AdWords Display Netwerk

Het AdWords Display Netwerk is dé marketing oplossing voor een product of dienst met weinig zoekvolume, een product of dienst waar online niet (of niet genoeg) naar wordt gezocht.

Voor AdWords Search en AdWords Shopping geldt dat je advertentie voor rode sokken alleen wordt getoond aan iemand die naar ‘rode sokken’ googlet. Of naar een sterk gelijkende variant van ‘rode sokken’. In elk geval iemand waarvan we redelijkerwijs weten dat hij/zij op zoek is naar ‘rode sokken’.

Bij een Display-campagne werkt het andersom.

Bij een display-campagne toon je je advertentie op allerlei websites. Dat kan bijvoorbeeld Buienradar zijn maar ook Gmail of zelfs De Telegraaf of nu.nl. Je houdt bezoekers je advertentie voor en hoopt ze te verleiden om naar je webshop- of site te gaan. De meesten doen dat niet, een enkeling wel.

AdWords Display is alsof je met een enorm spandoek in de Kalverstraat staat. Er krioelen duizenden passanten langs je heen maar de meeste voorbijgangers negeren je spandoek of zien je in hun haast niet eens staan. Een enkeling stopt en wil meer weten over je product of dienst.

Kijk niet raar op als hooguit 1 op de 5.000 ‘passanten’ op je advertentie klikt … en gelukkig … je betaalt alleen voor de kliks, niet voor de passanten.

Dat er weinig op je advertenties wordt geklikt, betekent niet dat het onmogelijk is om ‘Display’ lucratief te krijgen. Maar waar je scherp op moet letten is (om maar even in de beeldspraak te blijven) dat je in de goede straat staat met het juiste spandoek.

Natuurlijk kan je dagelijkse limiet stellen aan de kosten. En vervolgens is het aan jouw website om al die nieuwe bezoekers om te zetten in kopers.

Als je website daar niet zo goed in blijkt te zijn … dan kunnen we ook daarbij een helpende hand bieden.

 
AdWords Display Review
AdWords Display Management