AdWords Shopping Oplossingen

Simpel gezegd … Google Shopping etaleert jouw producten aan honderden, of zelfs duizenden potentiële kopers.

Die kleine vierkante advertenties werken omdat mensen hun producten zien voordat ze klikken. Ze zien ook de prijs en een korte beschrijving. Dit betekent dat klikken veel vaker kopers worden dan bij veel andere soorten advertenties. En natuurlijk betaalt je alleen wanneer iemand op je advertentie klikt (en niet alleen maar kijkt!). Welke soorten producten je verkoopt bepaalt uiteindelijk hoeveel extra bezoekers je elke dag krijgt. Het kunnen er tientallen zijn, of zelfs vele duizenden bezoekers.

AdWords Shopping is (grof gezegd) het aloude ‘Search’ maar dan voor webshops. In deze variant van AdWords target je de markt aan de hand van een zogenaamde productfeed uit je webwinkel. En in plaats van een tekstadvertentie voor ‘rode sokken’ toont Google een ad met daarin een product-afbeelding, de prijs en meer. Ze verschijnen op verschillende plekken in Google’s zoekresultaten.

Goed nieuws voor ‘ouderwetse’ retailers: tot voor kort was Shopping er alleen voor webshops. Sinds kort kunnen ook ‘brick and mortar’ winkels er in meedraaien.

De basis voor een Shopping Campagne is een product feed. Vrijwel elke moderne webwinkel heeft iets van een voorraadsysteem als basis voor zo’n feed, dus dat zou geen problemen mogen opleveren. En je kan zelfs al een kleine shopping campagne draaien zonder een automatische product feed.

Natuurlijk kan je dagelijkse limiet stellen aan de kosten. En vervolgens is het aan jouw website om al die nieuwe bezoekers om te zetten in kopers.

Als je website daar niet zo goed in blijkt te zijn … dan kunnen we ook daarbij een helpende hand bieden.

 
AdWords Shopping Review
AdWords Shopping Management