De Snelste, Makkelijkste Manier Om Nieuwe Ideeën Te Testen (En Hoe Niet Failliet Te Gaan Bij Het Lanceren Van Een Nieuw Product)

In vijf dagen naar succes met Google AdWords
– met Jaap van den Eersten – Dag 4

Veel ondernemers hebben veel geld gestopt in de ontwikkeling van producten en ideeën die niemand wilde kopen.

Wat een verschrikkelijk verspilling – vooral gezien de hoeveelheid aan andere ideeën waar mensen wel geld voor willen uitgeven!

Als je begrijpt hoe je Google AdWords kan gebruiken, hoef je nooit meer dan een paar duizend euro te investeren (ergste geval!) – aan een idee dat niet zal werken.

Laten we zeggen dat je een idee voor een product hebt. Het product zelf kost 50.000 euro om te ontwikkelen. Je bent er zeker van dat het een goed idee is, omdat het een echt lastig probleem lost.

Dan doe je dit. Je schrijft een rapport, e-boek of white paper over hoe je dat probleem kunt oplossen. Je maakt een opt-in pagina waar mensen je rapport kunnen downloaden in ruil voor hun contactgegevens.

Dan koop je zoekwoorden. Je stuurt mensen naar die pagina. Je kijkt hoeveel mensen je rapport opvragen.

Alleen al dat vertelt je iets.

Als absoluut niemand je rapport wil downloaden – of als je geen zoekwoorden kunt vinden waar iedereen naar op zoek is – dan is dat een teken dat je het project moet opgeven en er niet meer geld in moet stoppen.

Wanneer mensen zich wel inschrijven, kan je hen een e-mail sturen (of ze zelfs opbellen) en hen vragen wat ze echt zoeken. Als je rapport goed is, zullen ze graag met je praten en krijg je VEEL input over de problemen die ze hebben.

Wanneer je dit doet, dan leer je onvermijdelijk een aantal belangrijke dingen die je niet wist of niet verwachtte.

Dit proces zal niet alleen valideren of je echt een waardevol probleem oplost. Het zal ook je inspanningen verfijnen tot oplossingen voor de echte problemen die echte mensen hebben!

Het is de moeite waard. Met het testen van je concept op Google AdWords, zult je nooit goed geld verspillen aan een waardeloos productidee. En als je hulp of investeringsgeld nodig hebt, dan heb je al bewijs dat mensen zoeken naar wat je wil verkopen.

Test eerst het verkeer. DAARNA bouw je het product.

Laten we zeggen dat je op het punt staat om een ​​€ 1.000 fiets te maken. Je probeert te beslissen of je de eerste productie-run van 100 eenheden doet, die je meer dan € 50.000 zal kosten. Bij ‘normaal’ bedrijfsdenken moet je de 100 fietsen bouwen voordat je ze gaat verkopen.

Dat is achterstevoren. Verkoop de eerste eerst.

Nu … dat kan heel goed betekenen dat de eerste Fiets je daadwerkelijk € 5.000 kost, omdat je deze met de hand bouwt, en omdat je dus prototypes verkoopt. Je plakt als het ware € 4.000 aan iedere fiets die uit de deur gaat.

Nou, dat is OK. Als het een hot seller is, dan kun je de webpagina direct uitschakelen en die 100 fietsen bestellen. En onthoud, het verkopen van een paar fietsen met een paar duizend euro verlies is veel goedkoper dan het bouwen van 100 fietsen, waarvan niemand is zeker dat ze zullen verkopen.

Er zijn veel manieren om te testen in Google AdWords.

  • Je kan testen op alleen mobiele gebruikers (waarschuwing, zorg ervoor dat je advertenties mobiel vriendelijk zijn!)
  • Je kan in een stad of provincie testen voordat je meer geld uitgeeft aan een groter publiek.
  • En veel, veel meer.

Het vermogen om goedkoop te testen is één van de grote voordelen van AdWords. Gebruik het verstandig.

De tip van morgen heet:

Waarom het belangrijkste ingrediënt voor succes niets te maken heeft met AdWords

Spreek je dan.


Jaap van den Eersten

(Bewerking van The Fastest, Easiest Way to Test New Ideas (And How To Not Go Bankrupt Launching a New Product))

Geef een reactie